Friday, May 29, 2009

Knape English, tak Melayu?

Knape aku buat blog ni dlm English, bukan melayu? Eh, jgn slh anggap. Ygni xde kna mngena ngn smgt patriotik...hahah... Mungkin org lain yg bca blog ni akn fikir, tau la die terer English an, xyah la nk tunjuk2 die pandai plak. Sbnrnya, xde niat pun nk tunjuk. Aku pun tau xde sape nk bca blog yg xde nilai ni (kcuali bg diri sendri...hahha). Aku tgk kebanyakan member2 yg lain smua tulis blog dlm bhsa ibunda, tp aku sorg je cmni...

Tp pada hakikatnya (ceh) ada beberapa sebab aku tulis dlm English dan bkn Melayu. Ok, aku ni org Sarawak, so basically, I have 3 language yg dh dipelajari. Bahasa Melayu Biasa, Bahasa Sarawak & Bahasa Inggeris. So, aku ada 3 pilihan nk tulis dlm bhsa apa. U see, klau aku nk tulis dlm bhsa Melayu, member2 Sarawak plak ckp, "Ko buat blog tu utk member2 semenanjung ko je ke?" <----- Contoh jela..hahha...

And then, kalo nk tulis blog dlm bhsa Sarawak plak, member2 kt semenanjung pnin kpla membaca, x paham pape! ngahahaha...ni la mslhnya...jd, for a safer bet, nk selamat la kan...buat la dlm bhsa Inggeris....

Sekian Terima Kasih....

No comments:

Post a Comment