Saturday, July 2, 2011

Realization

Assalamualaikum,

Arini kan arini, ex-skolah menengah aku buat event food & fun fair tau. SMK St Teresa Food & Fun Fair namanya. My sister still skolah sana, and kelas dia bukak gerai so datang igt nak support2 la knonnya kan. Padahal paw duit mak. hahaha.. Lepas tu kan lepas tu I noticed a few things while I jalan-jalan kat skolah lama tu, reminsce memory lah konon. Antara benda-benda yang aku prasan kan.....

1. Pengunjung lebih banyaknya lelaki. Itu skolah perempuan. Depan skolah tu ada skolah lelaki jugak. Soooo I can bet la 99% lelaki yg datang tu semuanya dari skolah seberang. Haha typical.

2. Aku ni antara orang-orang tertinggi (dr segi height,bukan anarchy.haha) di sekolah pada zaman-zaman aku dulu. And I still am. Muahahaha... eh opps kecuali adik aku sorang. -.-

3. The school haven't changed a bit. Tua dah skolah tu. Mula beroperasi sejak 1888 kot.

4. Budak-budak, aweks aweks skolah aku tu still sama, typical punya budak budak. Yelah kan, setiap skolah ada dia punya 'trademark' punya orang, like if org dgr bdk ni dr skolah sekian2, org terus stereotype. Skolah aku ni org stereotype sbgai budak2 gedik, budak2 up, tapi pandai & skillful. Hantaq ja pertandingan mana2 grenti menang. HAHAHAHA. Aku up kah? Non ado. Nama dah stereotype kan. Orang jeles kot. :p Tapi tu lah, actually sesetengah mmg berperangai mcm tu pun, so aku tgk tadi pun mcm, taaaakk berubah gak.Aku harap korang semua hidup baik2 ah lps skolah ye.

5. Takdak junior hot. HAHA. Ok tak penting.

6. Ini paling best. Orang tak kenal aku sebab I've changed a lot since the past 4 years. Nak kenal malin 4 thn yg lepas? Dia bertudung alim, muka pecah, pemalu, tak ckp banyak, jalan serong2, tak pandai fesyen, jalan tgk bawah........hahaha... Sekarang you judge ah. Ramai kenalan skolah lama add balik kt fb, semua was like, "Omaigod, is that you malin?", "Yarabi Malin, makin kacak eh..." (Yeeeeerrrddeeehhh, muji dirik ko ya) HAHAHA.

7. Aku adalah pelopor nama Malin. HAHA. Tak pecaya? Meh sini cerita. Time dulu2 masa bgtau semua nama ni Malin, orang cam x caya. Macam pelik. Unik. Lagipun time tu cerita indon "Malin Kundang" tu tgh top! Makin la kena bahan kan? Tapi orang bahan skejap je. U noe why? Because I never bother. I was like bila org panggil Malin Kundang, "Hehe, good one!" Or just gelak je. I kinda like that name & org pun I guess tgk aku confident dgn nama tu, so melekat la. Years go by, Malin Akerman, a popular actress semakin menaik nama dia. Pi google sendiri, mesti familiar kan muka dia? Sebab dia banyak berlakon comedy. Sejak tu kan, ramai dah sama nama ngn aku. Ada adik kawan aku sendiri nama dia Amalina di panggil Malin. Yang buat aku ckp semua ni sebab td asyik tersalah orang bila orang panggil Malin! Malin! Padahal utk org lain. Hmmm I still remember how people use to joke this name and are quite ashamed of the name becuz of the kundang thing. hahahaha

Haaaa itu jelah aku nak cerita. ngeee~

No comments:

Post a Comment