Sunday, May 1, 2011

Graduasi

I've drafted this entry since the date below and now I think I should just post it.haha

30th April, aku finally habis Diploma in Communication and Media Studies. Org ckp, DAH GRAD DAH WOOII!! hahaha!

Lepas ni nak pg ke alam degree pulak kat Shah Alam, which I know would be much harder, orang2 nya berlainan, berkemungkinan culture shock sikit dan living cost yg tinggi.

Esok aku nak gerak Shah Alam dah, tinggalkan bumi Melaka ni. Banyak benda/tempat yang aku akan rindui. Tempat like DP, MP, Pantai Puteri, Klebang, Pengkalan Balak, Portugese Settlement, Jonker, Alor Gajah, Masjid Tanah, Kedai2 makan yg aku dah jd regular customer, tempat2 lepak, mamak, Pak Putra, dan segala liku2 jalan yang tak rata kat Melaka ni. Haha

Setakat ni terlalu byk memori yang aku akan ingat smpai mati kat tempat2 yg 'bersejarah' bg aku, tak kira la sejarah kecik ke, besar ke, kalau dah memori tu buat aku sedih nak tinggalkan tpt ni, then it means a lot to me. That place in front of McD Dp, That MCD Melaka Mall tpt lepak, Pengkalan Balak on that 'day', Pantai Puteri where the car accident happenned and all those overnights, and sooo much more.

Even though there are times that I'd rather lupakan terus sbb ianya satu pengalaman buruk / memalukan / pedih / sedih, tetapi all those experiences have made who I am today, a stronger person inside out. Certain things kita ambik sebagai tauladan, jangan buat lagi, certain things pulak maybe kita jadikan satu tonggak untuk maju kedepan. Walaupun kadang2 I always find myself repeating the same mistakes, but maybe ada hikmah disebalik kejadian. Tawakal sahaja, kerna kita hanya mampu merancang, Tuhan yang menentukan. :)

Jadi disini sy ingin merakamkan sekalung tahniah dan terima kasih kepada semua orang yang pernah menolong saya, menemani saya, menjadi kawan saya, memahami saya, mendengar leteran dan kemerepekan saya, menasihati saya, berada di sisi saya bila susah, berada disisi saya bila senang, yang sentiasa berada disisi saya tak kira perubahan ditelan tahun dan zaman, dan sesiapa yang sentiasa setia mengharungi cabaran bersama saya. (Ignore the skema of the ayat)

Kita akan cuti 4 bulan, I might, and I might not see you guys again time degree nnt. And I know I will miss some of you guys, miss lepak with you guys and miss crying and laughing with you guys.

You know who you are, and I love you. <3

No comments:

Post a Comment