Thursday, December 9, 2010

Azam 2010

Tadi aku baca post lama2 kt blog aku ni. Byk nye psl emo, luahan perasaan, cerita merepek, merapu meraban smua ada, dan ada a few je yg aku bangga baca balik. Ada yg aku tergelak sbb mcm bodoh je. Hahaha...

Tp aku jumpa satu entry ni, nama dia "New Resolution" bertarikhkan 2 january 2010. Obviously itu adalah entry utk azam 2010 aku and now, dah nk abis 2010, aku nk tgk satu2 adakah aku berjaya melakukan setiap azam yg aku ada tu. Tp bukan nk ckp apa azam aku utk next year ok? hehe...itu...erm..nnt aku pikirkan. :p


1. Cukupkan waktu sembahyang.

Dari apa yg aku boleh konklusikan, azam ini boleh tahan dpt dilaksanakan dgn jayanya. hehe... Walaupun aku ada la a few times, aku ngaku, ada time ter- ter- tu....korg pun tau kan. hik... Manusia biasalah... Tapi aku bangga dgn diri sendiri sbb banyak dah dpt diperbaiki dan berubah kearah kebaikan dan maju! weehee~ haha..tp aku tahu, byk lg yg perlu diperbaiki.
Azam ini, CHECKED.

2.Simpan duit.

I suck at this, seriously. To be honest, aku x simpan duit ape2 pun. Tapi aku ada buat benda yg ada kena mngena dgn duit, and it is so much better. Which is, started my own blogshop! heheh.... Aku ada jual tudung, syria, shawls, and baju2 yg kiut miut! Untung? Lets just say Im too busy this semester that I didn't even care to know. HAHA! Tp ada la sikit2 tu aku bole buat makan seminggu. hehehe
Ini link dia...tgk tau! Le Petite Parlor.
So, conclusionnye, boleh lah di check kan, kan? hik ok, CHECKED.

3.Rahsia.

Well, since ini rahsia (ngehehe) aku xleh nk ckp byk ar kan... tp aku boleh sure one thing.
It's CHECKED. =)

4.Dapatkan laptop baru.

CHECKED! From Acer tah tahun brapa to Dell Inspiron N4010! Kaler biruuu~ canteeekkk.. hehehe
5.Menjaga kereta dgn baik.

Dalam entry tu aku ckp no accident, selalu cuci, no saman. Erm....aku cuma dpt buat 2 yg pertama tu je. huhu...Accident of course kita takleh halang sbb malang x berbau kan? Tp kita boleh elakkan dgn memandu dgn selamat. hehe... Saman tu jgn cerita la. Aku rasa aku penggumpul saman plg byk. HAHAHA...tp semua da langsaikan, Alhamdulillah..Aku tamau hutang bwk ke kubur nnt. erk... Tapi kan, aku baru terigt. Ada la satu fenomena ni, aku menyampah sgt sbb selalu sgt kena saman smpai sehari tu dpt 3 saman dr UiTM, Majlis Pembandaran A.Gajah dan Melaka, smpai semua saman tu aku renyuk and buang dalam longkang. HAHAHA! Percaya x? Tp aku x brani buang UiTM punya la. Sbb itu future dan yg plg dekat dgn aku so aku xbrani. haha...


Muke seronok driving Lola

Pape pun, Myvi putih ku, atau dikenali sbgai "Lola" still sehat walafiat... =) rindunyeee nk bawak die...Lola kt S.Alam skrg ni..tah ape la die buat kan? hahaha...ok, ini CHECKED.

6.Raise up my level of confident.

Hmmm..ini aku kurang pasti. Macam tak je? Tp aku definitely ada buat something about it. Let's just say, ini tak check ok? Sbb aku nak cuba lagi next year. hehe..Tak berapa bangga dgn ini tp oh so what? Go Malina! :p

7.Belajar lebih rajin, smart and focus, focus, focus!

Yang ni, aku tau ini adalah weakness aku. Sem 4, aku boleh tgk, my grad menaik. So, aku boleh ckp, maybe I did this! Maybe I nailed it! But tomorow, aku akan tau result sem 5 aku plak. Sem 5 sangat2 tough, and ini bukan understatement, sbb semua senior aku kenal ckp camtu jgk. Sem 5 ada paling byk subject killer yg di pack dlm satu semester yg tak brapa pnjg. Dia punya assignment pulak takmau nak mcm serial killer plak. hahaha... Ktorg kena buat research yg agak mencabar dgn lecturer yg mengajar bdk diploma mcm Master (dan ini dtgnya dr mulut lecturer lain ye, bkn student), buat video clip (tiring, buang duit sbb hmpr 500 habis diguna, fun sikit, dan tiring dan penat dan exhausted), buat satu event where our class buat talk show with Ally Iskandar (kena siapkan preparation selama 11 hari) da
n banyak lg ok. Boleh tak aku ckp aku checked utk ini? Sebab aku rasa aku berusaha kuat, lebih focus dlm kelas dan lebih bersemangat. Alah, waddehel kan, ini azam aku sendiri, so, CHECKED!

Dapat carik Ally Iskandar tak? hehehe

Well, itu je yg aku tulis time tu..Tp aku rasa ada byk lg. But overall, aku bangga, sbb aku dpt buat most of it. hehehehe~~ Tahniah Malina! Next year, buat yg terbaik lg dgn lebih byk cabaran dan pencapaian. hehe... Nnt la nk buat entry baru lg psl azam yek. itu saje~~

=D

No comments:

Post a Comment