Sunday, January 3, 2010

New Resolution

Datangnya New Year 2010, aku nak berckp pasal azam baru plak.
I look back and cuba igt apa azam aku yg lama utk 2009....Banyak gak ar, dan cuma stgh je yg dpt di accomplish..hehe
Antaranya ialah menjadi lebh rajin dan belajar bersungguh2... (utk sem 2 jela..msuk sem 3 da kcundang sket..xtau nape.haha)
Well, sbnrnya xbrapa nk igt apa azam ku. Ada satu tu adalah menyimpan duit. Yeah, aku berjaya menyimpan sampai RM150 sampai lah roommate aku yg sorg ni jenis tangan panjang..Di curik nya skit demi sedikit. Smpai tinggal brapa ringgit je...azam nk simpan duit trus xde mood, aku blnja kan duit tu utk makan je. Bengong tol lah time tu...

Ok, ini adalah antara azam terbaruku kerana aku yakin 2010 memberi makna yg mendalam buatku dan everything will be different this time.

1. Cukupkan waktu Sembahyang.
- Walaupun tgh kluar tgk wayang ke ape ke, klau xsmpat pg surau, Qada' kan. Haih, kita kena jaga amalan akhirat kita dulu sblm jaga amalan duniawi. Sbb apa2 hal or mslh dtg, kita menghadap tuhan jgk...xmalu ke klau ade mslh sebuk je nk minx macam2 kt Tuhan tp benda yg Tuhan sruh buat, xnak buat? Uih, lambat doa nak smpai cmtu.huhuhu

2. Simpan Duit
- Seorang kawan telah menyedarkan aku dlm hal pentingnya menyimpan duit. (Terima kasih awak! You know who u are :)) Aku nak cuba lg, kali ni, at the same time cuba jgn membazir. Kluar dgn keta tu, biar la berpada2...jgn asik kuar je..xpun guna keta kawan.hahahha....brg2 pun jgn sesuka hati je beli. Makan jugak kena jaga supaya jgn trlalu membazir ats wang yg besar. Spt: Mkn kt nandos, kenny rogers dn sbgnya...hahahha... Harap2 kali ni xde sape yg menghalang aku nak simpan duit. Da ckup seratus lebih, simpan jela dlm bank..jgn asik simpan dlm loker nnt kena curik! haha...

3. Rahsia
Ini rahsia. Terima kasih...

4. Dapatkan laptop baru
- Padahal dulu mak dah janji nk blikan yg baru...da siap2 pkirkan ape nk bli skali jadual bz sgt..mcm2 jadi..trus xsmpt.haha... mungkin blom smpai rezeki...

5. Menjaga kereta dgn baik
- Kreta Myvi tu aku paham kena jga baik2. Rezki nk dpt keta da smpai jadi aku harus memanfaatkannya. Pasni kena slalu cuci since keta tu putih. Pastu kena bersih dan harap2 xde saman dlm mahupun luar kampus. Dan plg aku berharap adlh xadanya accident. InsyaAllah.

6. Raise up my level of confident
- This will help me in everything..heheh...

7. Belajar lebih rajin, smart and focus, focus, focus!
- Aku confident kali ni dpt DL lg! perkara plg aku suka utk buat ialah membuat parents ku bangga. :)))) I want to focus on studies so that I

Well, I can't think of anymore azam....so this is it la kot....byk lg sbnrnya, kot la...but I cant remember...well, I really hope I can make it this time. And boleh capai klau x smua, at least sedikit drpd azam ku ini..hehe...Selamat berjaya kpd diriku! =)

No comments:

Post a Comment