Saturday, November 6, 2010

The things that makes me happy


Satu:
Shopping!
The smell of new clothes, new shoes, new handbags...
Its a pleasure guys never understand.

Kelegaan semasa shopping tu mmg best gila. Tapi bila dah abis shopping, duit pun habis.
Tak puas ati part tu!
Lepas tu mula la nak berpuasa / mkn megi / tak mkn langsung.
Sbb xde duit punya pasal.
HAHA
Padan muka.


Dua:

Cokelat!
Tapi kan...Bile dah syook kunyah cokelat ni, tiba2 dtg benda yg xbest plak.
Sakit gigi!
Sebab aku ni ada sensitive gigi. Sensodyne pun x kuat sgt utk jaga gigi2 aku ni. haha


Tiga:

Bila orang tu surprisekan aku dgn something yg best!
Perkara 'terkezot' yg paling best aku akn igt ialah:
1.A huge pink teddy bear was terbaring kat bunker kreta aku from a current someone special. hik
2. Housemate aku surprise aku dgn bawak kretaku yg mula2 kotoq nak mampus da mcm belacan, jadi berkilat gila! Luar dan dalam! hehehe
3. Someone surprises me with a teddy bear dlm kotak mineral.
4.Mak aku call & tanya, "So...nak Myvi kaler apa? mak da kt Perodua ni." WAAAHH
5.Famili aku surprise aku dgn cute birthday cake masa aku balik skola. (Da mmg bday aku pon)
6.Aaaaaaa.....tak ingat dah.

Tapi....

Kebanyakan surprise diatas aku da boleh agak dah. Kehkehkeh...
Kcuali part mak aku surprise tu la. Itu paling terkejut beruk punya tu, rasa nk lompat2 jgk time tu. haha.. Most list2 di atas aku kantoikan org tu, atau aku da bole teka atau its too obvious. haha

Empat:

Baking / Buat kuih.
Honestly, aku lebih suka buat kuih dari memasak. Sebab kuih....emm..tak tau la, mungkin sbb manis kot. haha!
Just bagi aku ingredients, I will do it!
Cupcakes?
Chocolate Brownies?
Kuih raya?
Biskut?
Cookies?
Baaagiii je.....heheh

Tapi....

Semua tu datang kalau ada duit untuk beli bahan2 yg agak byk (sbb baking lbeh perlu byk brg dr memasak), dgn acuan & perhiasan dia lg....and kalau ada masa.
Siapa cakap buat kuih perlu 30 minit?

Lima:

Bila sesuatu jadi seperti yg diri ini nak. Aku akan senang ati. tak kisah la benda apa. Mungkin sebab barang yg aku nak, atau keadaan, atau orang itu buat itu ini...

Tapi...

Seperti yg kita tau, tak semua benda yg kita nak akan kita dapat, kan?
Itu lah kehidupan. Ada time kita dapat apa yg kita nak, kita bertuah sebab keadaan yg kita tak suka jadi bertukar keadaan yg kita suka.
Kita tak dapat tukarkan keadaan tu.
Dah nature.
Hummm

Dan semua benda2 yg aku suka ni fall down to this one fact.
Allah yang Maha Esa
Dia sangat sempurna.
Tgklah saja benda yg aku suka tu, mesti semua ada tapi dan ada je yg x baik ttg perkara tu.
Aku pasti korg pun sama kan?
Walau benda yg buat korg happy tu sangat bermakna dan sangat besar.
Tapi ade je benda sekecik kuman yg menjadi penghalang atau ada disadvantage die.
Jadi papehal, kita wajib pergi ke Dia untuk happy.
Kita pergi ke Dia untuk berasa bahagia.
Tenang.
Doa lah ke arah kebaikan, semoga kita semua akan mendapat kesenangan, kebahgiaan, ketenangan yg Dia janjikan, samaada di dunia mahupun di akhirat.


No comments:

Post a Comment