Friday, March 5, 2010

Tak Sehat

Current SOng: Happy Ending - Mika |

Sekarang, situation dan position aku skrg ni mcm org yg pantang, or bak kta org srwk: Org tahamben. Hahahaha! Why? Skrg ni, kedua2 tapak kakiku disapu dgn minyak angin, dan disarungkan stoking, kt kepala bersapu minyak kapak, perut bersapu minyak angin, ubat dan pill smua bertenggek ditepi katil. Smua ni sebab aku mengalami Gastric pain. Segala minyak angin dan stoking tu smua utk prevent angin masuk. Kaki aku td dah rasa sejuk2 dan perut aku xsedap. Aku terus mkn ubat, sapu smua minyak yg ada dan bairng smbil dgr lagu. Baru sedap dan selesa skit rsa.

Gastric ni agak teruk la. Dr hari selasa start cmni, mungkin sebab2 tertentu. Satu): Terlambat makan. Yg ni kurang paham la sbb aku lambat mkn skejaaapp je. Tu pun sbb nk siapkan assignment. Sensitip btol la haih. Dua): Stress. Minggu ini sgt stress. so much to do with so little time. Plus aku kena saman and dat really let me down. Tiga): Aku makan dan minum terlalu byk brg acidic. Air gas, air teh dan sbgainya.

Bila time sakit2 ni kan, byk benda aku belajar. Mungkin ada hikmahnya? Mari pikir sama2. Mula2 time sakit ni, aku terpikir pasal ujian Allah kpd kita. Kpd aku. Aku da byk kali gak kena sakit2 yg lbeh teruk dr ni, smpai msuk hospital. Kdg2 terpkir gk la, apa dosaku ni? Tp at the same time, bila pkir cmtu, kta jd rendah diri, sbb kta tau kita da byk buat dosa. And Allah cuma nak uji kita dr segi kesihatan. Jika kta dpt lalui ni dgn baik, kita mmg hebat! cewah. haha... Satu lg benda yg aku belajar is we get to know who really care about us. Wlaupun org itu x show sgt caring die tu, tp nasihat dan cara dia aku da bleh dpt tau dia amik berat psl aku. Ada plak yg benar2 tolong aku, sentiasa nasihat, paksa aku gi klinik pun ada...hahha...By this I get to know who my real frens are. Thank you all. :)

No comments:

Post a Comment